Internetowy podręcznik do nauki informatyki i innych przedmiotów w Zespole Szkół Ogólnokształcących STO64


Informatyka w klasie 7 SP - II półrocze5  6  7  8  9  10  11  12  13  15  17  |19|  20  21  22  23  24  25  26  27  28  30 
   
    Lekcja 19
  Wprowadzenie do programu NVU. (nadobowiązkowo)  
             
 

  
           Zakres materiału
Omówienie programu. Tworzenie nowego dokumentu, otwieranie istniejących dokumentów, zapisywanie dokumentu, publikowanie, podgląd, wstawianie obrazów, odnośników i tabel, rozmiar tekstu, pogrubianie, pochylanie, podkreślanie, wyrównywanie tekstu do prawej, lewej, justowanie i wyśrodkowanie, rodzaj czcionki.

Programy do tworzenia stron WWW
Program do tworzenia strony WWW działa następująco: na przykład zamiast wstawiać ręcznie tabelę klikamy na menu tabela/wstaw wybierając liczbę wierszy/kolumn. Zamiast wstawiać znaczniki formatowania tekstu zaznaczamy tekst i wybieramy z odpowiedniego menu kolor, wielkość, krój czcionki. Jednym słowem mamy do czynienia z takim jak gdyby asystentem któremu wydajemy polecenia. Czasem jednak musimy ingerować w kod i go zmieniać ręcznie- programy do tworzenia stron WWW posiadają opcję przełączenia się w tryb "notatnikowy" z możliwością "ręcznego" edytowania strony. Takim programem jest NVU. Bynajmniej nie jest najlepszy (za takowy można uznać "krewniaka" Flasha to jest program Dreamweaver, niestety na niego nie mamy licencji a ta jest bardzo droga), jednak do nauki zdecydowanie wystarczy NVU (jest bezpłatny). Możesz go pobrać po zalogowaniu i wejściu do Platformy do menu pomoc/ważne programy

Interfejs programu
Zacznijmy od przełączania się pomiędzy trybem graficznym (normalnym) a trybem edycji źródła (kodu html, jak w notatniku). Na spodzie programu są zakładki:



Nas interesuje tryb "Normalny" i "źródło".

Tryb "Normalny"


Tryb "źródło"
Sprawdzaj, jak dokonują się zmiany w kodzie strony po wstawianiu znaczników.



Kolejne zajęcia- o co zapyta nauczyciel, jaką wystawi ocenę? (na następnej lekcji odpytywani ochotnicy, na kolejnych każdy może być pytany)
 
Ocena
Wymagania
Ocena celująca: Jak na BDB z tym, że uczeń we własnym zakresie poznaje dodatkowo 10 funkcjonalności Programu nieobjętych w tej lekcji.
Ocena bardzo dobra: Uczeń tworzy nowy dokument, otwiera istniejące, zapisuje dokumenty, z pomocą niniejszej lekcji publikuje stronę za pomocą Programu, otwiera podgląd, wstawia obrazy, odnośniki i tabele, zmienia rozmiar tekstu, stosuje pogrubianie, pochylanie, podkreślanie, wyrównywanie tekstu do prawej, lewej, justowanie i wyśrodkowanie, zmienia rodzaj czcionki.
Ocena dobra: Uczeń tworzy nowy dokument, otwiera istniejące, zapisuje dokumenty, z pomocą niniejszej lekcji publikuje stronę za pomocą Programu, wstawia obrazy, odnośniki i tabele, zmienia rozmiar tekstu, stosuje pogrubianie, pochylanie, podkreślanie, wyrównywanie tekstu do prawej, lewej, justowanie i wyśrodkowanie, zmienia rodzaj czcionki. Dopuszczalne problemy z zastosowaniem dowolnych dwóch opcji wymienionych powyżej.
Ocena dostatecznaUczeń tworzy nowy dokument, otwiera istniejące, zapisuje dokumenty, wstawia obrazy, odnośniki i tabele, zmienia rozmiar tekstu, stosuje pogrubianie, pochylanie, podkreślanie, wyrównywanie tekstu do prawej, lewej, justowanie i wyśrodkowanie, zmienia rodzaj czcionki. Dopuszczalne problemy z zastosowaniem dowolnych czterech opcji wymienionych powyżej.
Ocena dopuszczająca Uczeń tworzy nowy dokument, otwiera istniejące, zapisuje dokumenty, wstawia obrazy, odnośniki i tabele, zmienia rozmiar tekstu, stosuje pogrubianie, pochylanie, podkreślanie, wyrównywanie tekstu do prawej, lewej, justowanie i wyśrodkowanie, zmienia rodzaj czcionki. Dopuszczalne problemy z zastosowaniem dowolnych ośmiu opcji wymienionych powyżej.


Wszystkie lekcje z tego kursu:  5  6  7  8  9  10  11  12  13  15  17  |19|  20  21  22  23  24  25  26  27  28  30 

 



Login:


Hasło

Załóż konto

Przypomnij hasło


 
Prawa autorskie- Zespół Szkół Ogólnokształcących STO64 im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, autor projektu- nauczyciel STO64 Marek Czerwiński