Zakres materiału
Zapisywanie liczb w różnych systemach. Przeliczanie liczb systemu dwójkowego na dziesiętny i odwrotnie. System szesnastkowy.
Materiały na lekcję
Tu mamy nietypową sytuację (podobnie jak w dwóch innych lekcjach) - materiały na te zajęcia przygotują sami uczniowie - konkretnie ci, którzy aspirują do oceny celującej. Należy odpowiednio wcześniej zgłosić się do nauczyciela po wytyczne do lekcji. Nauczyciel przedstawi szereg zagadnień, na podstawie których będzie można przygotować uczniowskie tutoriale. Jeżeli nikt się nie zgłosi, nauczyciel udostępni na platformie własne materiały a uczniowie stracą szansę na szóstkę. Jeżeli zgłosi się więcej osób, stworzymy większą bazę materiałów a zajęcia poprowadzi wybrana przez nauczyciela osoba.
Ocena
Wymagania
Ocena celująca:
Jak na BDB, dodatkowo uczeń przygotowuje tutorial na te zajęcia (odpowiednio wcześniej) który będzie miał na tyle znaczącą wartość edukacyjną, że znajdzie zastosowanie w niniejszej lekcji.
Ocena bardzo dobra:
Uczeń rozróżnia systemy liczbowe pozycyjne i niepozycyjne, wymienia przykłady. Rozumie istotę systemu binarnego, szesnastkowego, dziesiętnego. Buduje algorytmy przeliczające poszczególne systemy. Działa samodzielnie, sprawnie, bezbłędnie.
Ocena dobra:
Uczeń rozróżnia systemy liczbowe pozycyjne i niepozycyjne, wymienia przykłady. Rozumie istotę systemu binarnego, szesnastkowego, dziesiętnego. Buduje algorytmy przeliczające poszczególne systemy. Działa w miarę samodzielnie i sprawnie popełniając niewielkie błędy.
Ocena dostateczna
Uczeń rozumie istotę systemu binarnego, szesnastkowego, dziesiętnego. Buduje algorytmy przeliczające poszczególne systemy. Potrzebuje pomocy nauczyciela.
Ocena dopuszczająca
Uczeń rozumie istotę systemu binarnego, szesnastkowego, dziesiętnego. Buduje algorytmy przeliczające poszczególne systemy. Potrzebuje znacznej pomocy nauczyciela.