Internetowy podręcznik do nauki informatyki i innych przedmiotów w Zespole Szkół Ogólnokształcących STO64


Informatyka Klasa 41  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  |17|  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32 
   
    Lekcja 17
  Powtórzenie i rozwinięcie wiadomości z klasy 1-3 z programu Paint.  
             
 

  
           Zakres materiału
  • Wybór narzędzi, kolorów, kształtów.
  • Obracanie i przerzucanie wybranych obszarów rysunku.
  • Kadrowanie.


Kadrowanie, obracanie, odbicie
Choć Paint jest bardzo prostym edytorem grafiki, warto z niego korzystać nawet wtedy, gdy znamy zaawansowane programy graficzne. Po pierwsze - włącza się bardzo szybko, po drugie - teoretycznie jest darmowy (w rzeczywistości trzeba zapłacić za licencję Windows), po trzecie - jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze. Najczęściej przyda nam się, jak chcemy szybko wykadrować jakąś grafikę, czyli pozostawić wyłącznie zaznaczony wcześniej obszar. Wystarczy wtedy po dokonaniu zaznaczenia użyć przycisku przytnij - jak na rysunku poniżej. Również opcje obracania, odbicia (również na rysunku poniżej) mogą się czasem przydać.



Sporządzanie krótkich istrukcji
Widzisz rysunek powyżej? Został właśnie sporządzony w Paincie. Najpierw wykonaliśmy zrzut ekranu (klawiszem Prt Scr), następnie po otwarciu Painta wkleiliśmy zawartość schowka (ctrl+v) i wykadrowaliśmy żądany element. Potem wystarczy tylko dorysować strzałki i opisy - używając tych funkcji, które poznaliście już w klasie 1-3. To na prawdę szybka droga sporządzenia prostej instrukcji - zanim włączysz zaawansowany program graficzny, w Paincie będziesz miał już prawie skończoną pracę!



Kolejne zajęcia- o co zapyta nauczyciel, jaką wystawi ocenę?
 
Ocena
Wymagania
Ocena celująca: Jak na ocenę BDB + wykonanie wyczerpującego zestawu grafik obrazujących zasady korzystania z Painta (tak, by była to merytoryczna instrukcja dla uczniów klas 1-3).
Ocena bardzo dobra: Uczeń potrafi wykonywać zrzuty ekranowe, następnie wklejać przechwycony obraz do Painta i kadrować wybrane elementy. Potrafi obracać, odbijać rysunek. Na przygotowaną grafikę nanosi komentarze tekstowe, strzałki używając różnych kolorów, stylów linii itp.
Ocena dobra: Jak na ocenę BDB, wymaga jednak pewnej pomocy nauczyciela.
Ocena dostatecznaUczeń z pomocą nauczyciela potrafi kadrować wybrane elementy. Potrafi obracać, odbijać rysunek. Na przygotowaną grafikę nanosi komentarze tekstowe, strzałki używając różnych kolorów, stylów linii itp.
Ocena dopuszczająca Uczeń ze znaczną pomocą nauczyciela potrafi kadrować wybrane elementy. Potrafi obracać, odbijać rysunek. Na przygotowaną grafikę nanosi komentarze tekstowe, strzałki używając różnych kolorów, stylów linii itp.


Wszystkie lekcje z tego kursu:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  |17|  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32 

 



Login:


Hasło

Załóż konto

Przypomnij hasło


 
Prawa autorskie- Zespół Szkół Ogólnokształcących STO64 im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, autor projektu- nauczyciel STO64 Marek Czerwiński