Zakres materiału
Dodawanie projektu. Dodawanie wybranych miast i tworzenie quizu z wykorzystaniem mapy. Zasady tworzenia quizu.
Jak tworzyć mapę i quiz
Po zalogowaniu do tej platformy wchodzisz do zakładki "Mapy/dodaj projekt".
W pierwszej odsłonie nie musisz uzupełniać danych poza jednym wyjątkiem - musisz zaznaczyć opcję "ta mapa jest quizem" (możesz tez podać nazwę mapy, zmienić ustawienia, ale nie jest to wymagane).
Przechodząc do następnej odsłony ("Zatwierdź i przejdź do edycji obiektów") wpisujesz do tabeli, do pola "etykieta"wybraną miejscowość. Jeżeli wpiszesz nazwę z błędem albo podasz zbyt małą miejscowość, nie doda się do mapy, a program wyświetli komunikat o błędzie.
W polu "Pytanie (w wypadku quizu)" wpisujesz pytanie dotyczące danego miasta. Uwaga - pytania muszą być jednoznacznie powiązane tylko z jednym miastem - przykładowo: jeżeli dodasz Warszawę i Kraków, to pytanie "miasto nad Wisłą" nie będzie jednoznaczne.
W polu "link zewnętrzny" wpisujesz link do dowolnej strony w Internecie odwołującej się do tego miasta (należy taką stronę znaleźć).
Podgląd mapy jest pod przyciskiem "Otwórz mapę w nowym oknie".W legendzie mapy można uruchomić quiz. Pamiętamy, że klikamy na punkty miast, a nie na etykiety tekstowe.
Kolejne zajęcia- o co zapyta nauczyciel, jaką wystawi ocenę?
Ocena
Wymagania
Ocena celująca:
Uczeń dodaje punkty do mapy. Ustawia parametr "ta mapa jest quizem". Układa pytania, poprawne merytorycznie. Pytań/miast jest przynajmniej piętnaście. Zmienia parametry mapy - rozmiar, kolorystyka, style itp tworząc atrakcyjny graficznie, funkcjonalny i przydatny projekt możliwy do wykorzystania na lekcjach.
Ocena bardzo dobra:
Uczeń dodaje punkty do mapy. Ustawia parametr "ta mapa jest quizem". Układa pytania, poprawne merytorycznie. Pytań/miast jest przynajmniej osiem.
Ocena dobra:
Uczeń dodaje punkty do mapy. Ustawia parametr "ta mapa jest quizem". Układa pytania, poprawne merytorycznie. Pytań/miast jest przynajmniej pięć.
Ocena dostateczna
Uczeń z trudnościami dodaje punkty do mapy. Ustawia parametr "ta mapa jest quizem". Układa pytania, niekoniecznie poprawne merytorycznie.
Ocena dopuszczająca
Uczeń z dużymi trudnościami dodaje punkty do mapy.